Štvrtým hosťom, ktorého privítame už o necelý týždeň v Madam klube, bude úspešný slovenský barman Miroslav Telehanič.

 

Kto je Miroslav Telehanič?

Narodil sa v Snine, kde chodil aj na základnú školu. Po ukončení Hotelovej akadémie v Humennom odišiel do Bratislavy, kde žije už 5 rokov. V súčasnosti je úspešným barmanom, ktorý sa na celosvetovom finále prestížnej barmanskej súťaže Beefeater v Londýne umiestnil v top osmičke najlepších. Je zároveň spoluzakladateľom firmy na výrobu sirupov a stretnúť ho môžete v bratislavskom Sky Bar and Restaurant .

V prestížnej svetovej súťaži ste sa umiestnili medzi ôsmimi najlepšími barmanmi. Ako sa Slovák dostane tak ďaleko? Čo stojí za Vaším úspechom?

Myslím si, že iba poctivá práca vedie k tomu, aby človek mohol byť úspešný. Samozrejme je potrebné byť aj trochu priebojný a chcieť niečo viac. Nie je to len mať nejakú prácu, ale mať prácu, ktorá je zároveň vaším hobby a vtedy to už prichádza samo.

Jedna rada pre ostatných.

Určite, nehanbiť sa pýtať starších, resp. skúsenejších ľudí, ktorí majú viac skúseností ako vy, aj sa viackrát popálili, takže predídeme sklamaniam…

Chodili ste na hotelovú akadémiu, to znamená, že ste chceli byť už od detstva barmanom? Bol to Váš sen?

Poviem pravdu, nebol to ani môj sen, len som vedel, žeby som sa chcel hýbať v tomto sektore. Najprv som mal bližšie ku kuchárstvu, ale nakoniec som sa rozhodol pre barmanstvo.  Čítal som vtedy prvé časopisy o tomto odvetví a uvedomil som si, aká je tá práca rozmanitá oproti tomu, ako ju vnímame. Že tie kokteily môžu vyzerať úplne ináč ako sú ľudia zvyknutí, že je to o vytváraní zážitkov na bare a  svojím spôsobom je to druh umenia. Predstavte si, že vám neprinesú kokteil v pohári, ale zrazu v úplne niečom inom, či už na dreve alebo vo vaničke.

Vieme to na Slovensku dostatočne oceniť?

Myslím si, že na Slovensku to práve prerazilo. Ľudia si dokážu viac vychutnať prítomný okamih, dať si dobrý drink, jedlo alebo víno.

Dokáže sa podľa Vás stať každý barmanom alebo na to potrebuje aj štipku talentu?

Podľa mňa je dôležitá iba jedna vec – chcieť. Napríklad my v práci zamestnáme kohokoľvek, aj keď nemá až také skúsenosti, ale musí byť z toho človeka cítiť, že áno, chcem túto prácu robiť. Nemusí ani dobre vedieť informácie o produktoch alebo o histórii a pod., ale je dôležité, aby bol čo najviac pre tých hostí na bare… pretože stále platí, že prídete do baru sadnúť si a hostiť sa, my sme tu pre vás, my vám vytvárame ten zážitok a to je najdôležitejšie a všetko ostatné príde samo.